Pages

Ads 468x60px

Tuesday, December 9, 2008

cerita basikal vol 2# : Terjebak ke FR/DH



saalam,
cam ne bleh terjebak ke arena FR/DH nie bila aku ride dgn Azhar kat kemensah trail: trail umno-sofea jean. bila dah selalu sgt ride aku dah mula lali dgn climbing, byk gak tecnical climbing aku khatam tapi masa tu kami x de sgt rasa nak masuk xc race, kalau tak maybe bleh letak tahap mana... cuma rasa lebam main xc bila dah x de feel, bila aku kawin dan pindah ke AU3 aku bekenalam dengan sorang pakcik nie dia mmg xc-fr punya kaki sebab bila decent punya part mmg kami kena tinggal, lepas tu aku mula ikut dia ke bukit dinding AU3, trail tangki-pencawang (masa tu x tau yg pernah ada DH comp) aku dgn zairi x serik2 cuba 2kaki drop yg ada kat situ, mmg x perna save landing sebab x tau teknik, bila dah fedup aku cam dah nak pencen main baeskal nie... semuanya berubah bila aku pi rumah nine, dia masa tu dah advan, mula 2 dulu aku yg introduce MTB ni kat dia tapi dia dulu ada AM bike, Jump Bike dgn DH bike, terpegun bila kali pertama dia bawak scott ransome carbon limited dia Fuh! group set xtr yg masa tu beharga dekat RM5k! bila tu la dia dapatkan aku kona stinky yg aku masih guna sampai la nie... org lain dah byk tukar bike tp aku kena relex dulu.. bila terjebaknya aku ke dunai FR/DH nie trail yg wajib mingguan adalah Taman Kiara. mula kenal dgn ramai kawan kat sana wak, rudi,shaid, dll, bila duan duduk dgn aku kami sama 2 jadi trail builder dan menubuhkan artdownhill racing team : http://artdownhillracingteam.blogspot.com/

No comments: